O analiză realizată de
&
prin
O analiză realizată de
prin
 &
GREENWASHING-UL INVIZIBIL
Comunicarea sustenabilității a devenit un exercițiu de echilibristică. Între presiunea reglementărilor și așteptările tot mai mari ale consumatorilor, brandurile sunt prinse într-o cursă a diferențierii – uneori prin emoție și storytelling. Dar odată cu intrarea în vigoare a Directivei Green Claims, “povestea” sustenabilității nu mai este suficientă. Mai mult decât atât, fără dovezi clare, mesajele ambigue riscă să alimenteze exact ceea ce brandurile vor să evite: greenwashing-ul. Într-un moment de tranziție spre o comunicare a sustenabilității bazată mai concret pe acțiuni, date și verificabilitate, cât de mare e diferența dintre ce intenționează brandurile să transmită și ce înțelege publicul? Aflăm în EXPUS®: greenwashing-ul invizibil – o analiză dublă, din perspectiva publicului și a profesioniștilor din comunicare, care dezvăluie o serie de insight-uri despre modul în care sustenabilitatea este comunicată și percepută în prezent, dar și cum va fi sancționată de consumatori, în viitor.
Comunicarea sustenabilității a devenit un exercițiu de echilibristică. Între presiunea reglementărilor și așteptările tot mai mari ale consumatorilor, brandurile sunt prinse într-o cursă a diferențierii – uneori prin emoție și storytelling. Dar odată cu intrarea în vigoare a Directivei Green Claims, “povestea” sustenabilității nu mai este suficientă. Mai mult decât atât, fără dovezi clare, mesajele ambigue riscă să alimenteze exact ceea ce brandurile vor să evite: greenwashing-ul. Într-un moment de tranziție spre o comunicare a sustenabilității bazată mai concret pe acțiuni, date și verificabilitate, cât de mare e diferența dintre ce intenționează brandurile să transmită și ce înțelege publicul? Aflăm în EXPUS®: greenwashing-ul invizibil – o analiză dublă, din perspectiva publicului și a profesioniștilor din comunicare, care dezvăluie o serie de insight-uri despre modul în care sustenabilitatea este comunicată și percepută în prezent, dar și cum va fi sancționată de consumatori, în viitor.

4 din 10

persoane au auzit de conceptul de greenwashing.

39%

dintre consumatori vor să vadă dovezi științifice certificate care să ateste sustenabilitatea promovată de branduri.

64%

dintre consumatori spun că și-au pierdut complet sau parțial încrederea în brandurile pe care le-au suspectat de greenwashing.

Mulțumim! Poți descărca studiul de pe linkul de mai jos.

Descarcă Studiul